Paldiski matkarada
15 km
5 h
Igal aastaajal
Kellele mõeldud
Kohale jõudmine
Parkimine
Tähistus
Raja tutvustus
Paldiski raudteejaam
Matka alguskoht Paldiski jaamahoone juures sobib nii autoga kui ka rongilt tulijale. Jaamahoone on vanim algupäraselt säilinud antud tüüpi jaamahoone Eestis. Puithoone ehitati 1870. aastal, kui avati Paldiski–Tallinna raudteeliin. Tsaari-Venemaa eesmärk oli rongiühenduse ja Paldiski jäävaba sadama kaudu pääs Läänemerele, et saaks vedada kaupu tsaaririigi pealinna Peterburgi. Areng kaubanduslinnana andis tõuke ka ehitustegevusele ning elanikkonna kasvule.
Jaamahoone juurest juhatavad rannikumatkaraja E9 tähised matkaja mööda Peetri ja Muuli tänavat läbi linna Pakri poolsaare otsa suunas.
Peeter I merekindlus (Muula mäed)
Muuli tänava lõpus asenduvad elumajad võssa kasvanud paepealse künkliku alaga, kus on näha paekaldast välja raiutud kiviseinu. Need on Peeter I merekindluse varemed, mida rahvasuus kutsutakse Muula mägedeks. Kindluse lääne- ja põhjapoolsed bastionid on säilinud, kuid neid ümbritsenud lai ja sügav kindlusekraav on võsastunud.
1718. a otsustas tsaar Peeter I rajada sügava jäävaba Pakri lahe kallastele sadama, millest pidi saama tähtis tugipunkt kogu Venemaa kaitsesüsteemis. Võimsa sõjasadama üks merekindlus pidi valmima Pakri poolsaarel ja teine Väike-Pakri saarel. Nende vahele hakati rajama muuli.
Suursugust plaani ei õnnestunud täies mahus ellu viia ei Peerer Suurel ega ka järgnevatel traaririigi valitsejatel.
Pakri pank
Muula mägedest põhja poole liikudes hakkab Pakri poolsaart ümbritsev pankrannik üha enam kõrgusesse kasvama. Seetõttu tuleb umbes paari kilomeetri pärast tõusta pangaastangule ehitatud trepist üles ning jätkata matka pangapealsel.
Panga kõrgeim lõik on Pakri neemel, kus astangu kõrgus ulatub 25 meetrini. Püstlõhede ning eri tugevusega kivimikihtide tõttu on panga serv sakiline ning varinguline. Varingutele aitavad kaasa pidevalt panga jalami liivakivikihte murrutavad merelained. Panga ülemise osa moodustavad lubjakivid.
Pakri tuletornid
Pakri poolsaare otsas ehk Pakri neemel on kaks tuletorni - vana, Peeter I aegse tulepaagi müürid ning uus, 1889. a valminud tuletorn, mis on Eesti kõrgeim.
Pakri tuulepark
Rada jätkub mööda Pakri poolsaare rannikut kuni hiljuti poolsaarele rajatud gaasiühenduse Baltic Connector rajatisteni. Samas kõrval laiub Pakri tuulepark.